Träningstips 

Kropp och sinne är ett system som påverkas av varandra för en bra balans i tillvaron. 

Nybörjare: Se till vilka resurser som finns. Vilka hinder du ser för att nå målet? Är du beredd att komma dit? Är det möjligt att uppnå målet? Hur motiverar du dig? Hur vill du att resultatet ska se ut? 

Regelbunden fysisk träning kan bestå av både låg- och högintensiv träning. Daglig vardagsmotion är grunden till välmående. 

Pulsträning, pulsen visar hur tränad du är och hur hårt du tränar. 

Det viktigaste är att du hittar din form av träning som du tycker om. Variation kan underlätta för att bibehålla träningen. 

Träna inte vid feber eller halsont.

”Den som inte har tid att träna i dag får lägga ned mer tid på att bli frisk i morgon” 

Det är två fundamentalt skilda system som bör aktiveras relativt intensivt sammanlagt tre gånger i veckan under minst 30 minuter. Konditionssystemet och Funktionssystemet. 

Med ökad muskelmassa följer en ökad förbränning. Efter en timmes löpning i hårt tempo tar det bara 20-30 minuter innan ämnesomsättningen är tillbaka på normalnivå. Efter en timmes intensiv styrketräning är ämnesomsättningen förhöjd i upptill ett dygn.
   X-Force Factory | Sockerbruksgatan 7 531 40 Lidköping Sweden | Phone: +46 510 220 88 | x-forcefactory@x-force.se